سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رژیما | مجله رژیم درمانی و لاغری

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بهترین خاصیت هایی که سالاد شیرازی برای چربی سوزی

    نظر

در این مقاله چربی سوزی با سالاد شیرازی آشنا خواهید شد.

خیار متوسط 3 عدد

گوجه فرنگی متوسط 2 عدد
پیاز متوسط 2 عدد
آبلیموی یا آبغوره نصف استکان
نمک کم
طرز تهیه سالاد شیرازی
خیار، گوجه فرنگی و پیاز را ریز خرد کنید.
سپس آنها را با هم مخلوط کنید.
بسته به نوع ذائقه تان، آبلیمو یا آبغوره یا مخلوط هر دو را به سالاد شیرازی اضافه کنید.
کمی هم نمک بزنید، فقط سعی کنید نمک آن زیاد نشود.
در صورت دلخواه می توانید کمی روغن زیتون یا پودر نعنا خشک هم به سالاد بیفزایید. افزودن پودر نعنا برای از بین بردن طبع سرد خیار و گوجه فرنگی، خوب است.
حداقل 10 دقیقه قبل از سرو کردن، سالاد شیرازی را در یخچال قرار دهید.
اما افراد لاغر باید سالاد شیرازی را تا یکی دو ساعت بعد از اتمام غذا با کمی روغن زیتون میل کنند تا جلوی اشتهایشان گرفته نشود. البته هیچ کس نباید سالاد را به عنوان یک وعده غذایی اصلی به شمار آورد چون به هیچ وجه جایگزین غذا نیست و با کالری اندک و مقدار ناچیز قندش، بدن را دچار کمبود مواد غذایی و فرد را نسبت به خوردن حریص تر و در نتیجه چاق تر می کند. البته اگر به سالاد یکی از منابع پروتئینی مانند سویا، فیله مرغ، تن ماهی یا حبوبات و جوانه ها اضافه شود، می توان آن را به عنوان یک وعده غذایی مصرف کرد.
خوردن سالاد قبل از غذا به پرشدن معده کمک می کند و مهم تر این که به مغز 20 دقیقه فرصت می دهد تا متوجه شود چه خورده و چقدر خورده است. زیرا واکنش مغز بسیاری از افراد چاق نسبت به سیری، کندتر از افراد لاغر و معمولی است و همین مساله باعث می شود بیش از حد معمول غذا بخورند. البته این افراد هیچ گاه نباید به سالاد سس بزنند و می توانند کمی فلفل، آبلیمو یا آبغوره به آن اضافه کنند؛ چرا که فلفل 12 تا 13 درصد سوخت و ساز سلول ها را بالا می برد و باعث سوزاندن چربی های بدن می شود

انواع سالادهای رژیمی

یکی از انواعسالاد های رژیمی مخصوص لاغری و کاهش وزن سالاد تن ماهی است که اسید های چرب امگا سه در این سالاد دریایی می تواند چربی های مازاد بدن زا از بین برده همچنین فرد برای مدت زمان طولانی احساس گرسنگی نمی کند و غذای اضافی نمی خورد. این سالاد را می توان به همراه کاهو، دانه های زیتون، پنیر کم چرب رنده شده و گوجه فرنگی مصرف کرد.

سالاد جوانه گندم

سالاد جوانه گندم نیز یکی دیگر از سالادهای رژیمی و مخصوص بدست آوردن تناسب اندام است، این سالاد را می توان به همراه مخلوط سبزیجات از جمله هویچ، سیب زمینی پخته ، نخود فرنگی و روغن زیتون به همراه آبلیموی تازه مصرف کرده و به این ترتیب علاوه بر لاغر شدن انواع ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کرد.

سالاد سینه مرغ

سالاد سینه مرغ به همراه سبزیجات خود یک غذای کامل است و با خوردن آن نیاز بدن هم به ویتامین ها و هم به پروتئین برطرف می شود به همین دلیل این سالاد در بیشتر رژیم های غذایی لاغری وجود دارد.
برای درست کردن آن باید سینه مرغ را پخته یا کباب پز یا بخار پز کنید و به همراه کنجد، پیازچه، سرکه بالزامیک و کاهو مصرف کنید.

در پایان سالاد سینه مرغ کبابی به همراه آووکادو، گوجه فرنگی و قطعات تخم مرغ پخته شده یک ترکیب خوشمزه رژیمی و درمانی برای لاغری و سلامت بدن است.

مواد غذایی چربی سوز

سیب و در کل میوه ها

زمانی که پای کاهش وزن به میان می آید میوه ها کمک کننده می شود، میوه فواید بیشماری دارد.

مزیت مصرف میوه این است که قند بدن شما را تامین می کند و در عین حال به شیوه ای که قندهای پردازش شده به بدن آسیب می زنند، عمل نمی کند.

زمانی که سیب با پوست مصرف می شود مقدار کافی فیبر و آب در بر دارد که به احساس سیری کمک می کند.

چای سبز

مزیت چای سبز در مبارزه با چربی بدن به اندازه کافی تاکید نشده است؛ ترکیبات موجود در چای سبز باعث تسریع سوخت و ساز بدن می شود.

بهتر است که چای سبز داغ مصرف شود زیرا طعم آن بیشتر در دهان می ماند و فواید آن افزایش می یابد.

افزودن عسل و لیمو ترش به چای سبز نه تنها باعث افزایش فواید سلامتی آن می شود بلکه این چای را فوق العاده خوشمزه نیز می کند.

زغال اخته

زغال اخته نه تنها مملو از فیبر غیر قابل حل ، آنتی اکسیدان ها و فواید خوشمزه هست بلکه نصف فنجان زغال اخته تنها 40 کالری دارد.

زغال اخته حاوی مقادیر زیادی آهن ، کلسیم ، اسید فولیک ، ویتامین های E , B1 , B2 , C و فلاوونوئیدها است.

بادام

با وجود اینکه آجیل ها در کل به کاهش چربی بدن کمک می کنند اما بادام بهترین آنهاست.

بادام مملو از پروتیین، فیبر و چربی های مفید برای سلامت قلب است. مصرف حدود 23 بادام باعث می شود که فرد احساس سیری کند.

فلفل قرمز

فلفل قرمز حاوی ماده ای به نام کپسایسین هستند که اشتها را سرکوب می کنند.

تحقیقات در زمینه ساختار این ماده غذایی و چگونگی عملکرد آن در سیستم بدن نشان داده، استفاده از فلفل تند می تواند کمک بزرگی در کاهش وزن بکند.

نوعی عصاره که از فلفل تند گرفته می شود در درمان بسیاری از امراض پوستی مانند رفع التهاب و بر افروختگی پوست، رفع لک و انواع کک ومک موثر است. فلفل تند دارای خواص ضد سرطانی است. انواع اکسیدان موجود در این ماده غذایی در مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن نقش چشمگیری دارند.

قهوه

مطالعات نشان داده اند که قهوه به ویژه کافئین موجب تسریع سوخت و ساز بدن می شود.

با این وجود توجه داشته باشید که مصرف بسیار زیاد کافئین می تواند اثرات بسیار مضری بر بدن داشته باشد. بنابراین تنها روزی یک تا سه فنجان قهوه مصرف کنید.

کوینولا

یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد کربوهیدرات ها این است که آنها باعث افزایش وزن می شوند.

اما در حقیقت نوع کربوهیدارت ها است که باعث افزایش وزن می شوند.

کوینولا مملو از فیبر و پروتیین هستند که باعث ایجاد احساس سیری در فرد می شوند.

برخلاف سایر غلات، کوینولا موجب پایین آوردن قند خون می شود و در عوض ولع انسان را برای مصرف قند و کربوهیدارت باز می دارد.

سبزیجات

سبزیجات مملو از مواد مغذی و فیبرهای شگفت انگیز هستند که انسان را سیر نگاه می دارند. توصیه می شود که هر فرد روزی دو تا سه فنجان سبزیجات مصرف کند.

برای ناهار و شام حتما برای پیش غذا و یا به عنوان غذای اصلی سالاد سبزیجات مصرف کنید.
منبع الو دکتر