سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رژیما | مجله رژیم درمانی و لاغری

صفحه خانگی پارسی یار درباره

با خاصیت های شلغم در سرماخوردگی آشنا شوید

به این دلیل است که آن ها مواد غذایی مختلفی را در هر اینچ از قطعات خود، از ریشه های خود تا برگ های خود دارند.گذشته از این، شلغم مزه خوب و شیرینی دارد و در نتیجه شما می توانید آن ها را حتی خام هم مصرف کنید.

شلغم برای تقویت سیستم ایمنی :

شلغم شامل مقدار زیادی ویتامین C است. از این رو، بهبود سیستم ایمنی شما را بسیار خوب خواهد کرد. ویتامین C به عنوان یکی از مهم ترین مواد مغذی برای افزایش سیستم ایمنی در نظر گرفته می شود. به این دلیل است که تولید سلول های سفید خون و آنتی بادی را تحریک می کند. علاوه بر آن، ویتامین C می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کند. هم چنین ترکیبی به نام آسکروبیک اسیدهاب موجود در شلغم به عنوان تقویت کننده اصلی سیستم ایمنی در نظر گرفته می شود.

خاصیت ضد التهابی شلغم:

اگر التهابات دارید، مصرف شلغم برایتان بسیار خوب خواهد بود.

به این دلیل است که شلغم خواص ضد التهابی دارد. ویتامین K و اسیدهای چرب امگا 3 که در آن ها وجود دارد منبع اصلی خواص ضد التهابی خود هستند. به طور خاص اسید های چرب امگا 3 چربی های خوبی در نظر گرفته می شوند که می توانند التهاب و هم چنین سلامت کلی بدن شما را تسکین دهند. بنابراین، اگر از درد مزمن که با التهاب مرتبط است رنج می برید، از تلخی شلغم لذت ببرید.

شلغم برای بهبود سلامتی ریه:

مشخص شده است که شلغم یک منبع بسیار خوب برای سلامتی ریه ها است. به این دلیل است که شلغم حاوی مقدار زیادی ویتامین A است. علاوه بر فواید اصلی آن برای حفظ سلامت چشم ها، این ویتامین همچنین خطر آسیب زدن به ریه های شما را که معمولاً به خاطر عادات بد روزانه شما رخ می دهد، مانند سیگار کشیدن مکرر و بسیاری دیگر را خنثی می کند. بنابراین، اگر می خواهید از بیماری های ریوب دوری کنید، مصرف شلغم یک انتخاب بسیار خوب خواهد بود.

شلغم مفید برای سلامت تنفسی:

اگر شما یک مشکل مربوط به سیستم تنفسی دارید، مثال آسم، مصرف شلغم یک ایده عالی خواهد بود.بسیاری از مطالعات نشان داده اند که شلغم برای افرادی که مبتلا به آسم هستند، بسیار مفید است.علت این است که شلغم با مقدار زیادی ویتامین C دارد که به عنوان آنتی اکسیدان قوی شناخته می شود. علاوه بر آن، شلغم نیز خواص ضد التهابی دارد که به آن ها این امکان را می دهد تا مشکلات تنفسی مختلف بویژه آسم را درمان کنند.

عوارض و اثرات جانبی و اقدامات احتیاطی در مورد مصرف شلغم

اگرچه شما قبلاً می دانستید که شلغم می تواند چندین مزایا بدهد، اما آن ها برخی عوارض جانبی را در برخی شرایط خاص خواهند داشت.در اینجا برخی عوارض جانبی و اقدامات احتیاطی در مورد شلغم وجود دارد که باید توجه کنید:

بیمارانی که سنگ صفرا و یا مشکلات کلیوی دارند، نباید شلغم مصرف کنند. به این دلیل است که شلغم یکی از غذاهای مخصوصی است که حاوی مقدار زیاد اگزالات است.

مقدار بالای اگزالات در مایعات بدن متمرکز خواهد شد و سپس شکل می گیرند. این پدیده به افراد مبتلا به کلیه مشکلات کلیوی در آینده آسیب می رساند.

بیماران مبتلا به مشملات تیروییدی نیز نباید شلغم مصرف کنند.

این، به خاطر این است که شلغم حاوی ماده ای خاص به نام گویتروگنز است. این مواد عموماً می توانند با عملکرد غده تیرویید تداخل پیدا کنند. در نتیجه آن مواد با مشکلات تیروئیدی به افراد آسیب می رساند.

در اغلب موارد، افرادی که نفخ شکمی دارند، ثابت توصیه نمی شود که شلغم مصرف کنند.

علتش این است که شلغم حاوی مقدار زیادی از ترکیبات سولفور است. همانطور که قبلاً می دانید، مقدار زیاد ترکیبات سولفور موجب مشکلات هاضمه و نفخ شکم برای افراد خاص خواهد شد.