سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رژیما | مجله رژیم درمانی و لاغری

صفحه خانگی پارسی یار درباره

غذاهای چاق کننده و کربوهیدراتی

غذاهای دارای کربوهیدرات را اغلب مقصر اصلی چاقی می شناسند. اما در همین ابتدا باید بگوییم در میان خوراکی ها هم کربوهیدرات بد و هم کربوهیدرات خوب داریم.

این را به خاطر داشته باشید کربوهیدرات های خوب را نباید تحت هیچ عنوانی از وعده های غذایی خود حذف کنید. چرا که آن ها مسئول تامین انرژی بدن شما هستند.

کینوا و غذاهای دارای کربوهیدرات

از جمله غذاهای دارای کربوهیدرات می توان به کینوا اشاره کرد. کینوا یک بذر بسیار مغذی است که دارای ارزش غذایی بالای باور نکردنی است.

کینوا غنی از بسیاری از مواد معدنی و ترکیبات گیاهی است. همچنین این بذر بسیار سیر کننده است؛ چرا که از فیبر و پروتئین های نسبتا زیادی برخوردار است.

  • کربوهیدرات پخته شده: 21.3 درصد

موز

موز علاوه بر آن که یک خوراکی محبوب در میان مردم است جالب است بدانید، این میوه ی خوشمزه در دسته ی غذاهای دارای کربوهیدرات قرار گرفته است.

موز میوه ای است که به دلیل دارا بودن پتاسیم بالا مصرف آن موجب کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب می شود. همچنین مصرف آن از سلامت دستگاه گوارش پشتیبانی می کند و موجب بهبود هضم غذا می شود.

  • کربوهیدرات موز: 23 درصد

چغندر

چغندر یک سبزی ریشه ای بنفش رنگ است که معمولاً لبو نامیده می شود. محتوای کربوهیدرات لبو شامل قند و فیبر است. لبو نیز جزو غذاهای دارای کربوهیدرات است.

مصرف لبو در وعده های غذایی موجب کاهش فشار خون می شود و از طرفی موجب افزایش عملکرد بدنی در طی تمرینات استقامتی خواهد شد.

  • کربوهیدرات چغندر خام و پخته: حدود 8-10 درصد

سیب

سیب میوه ای است که جزو غذاهای دارای کربوهیدرات به حساب می آید. سیب منبع مناسبی از ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی سالم می باشد. خوردن سیب موجب بهبود کنترل قند خون، کاهش خطر بیماری های قلبی و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.

  • کربوهیدرات سیب: 15 درصد

لوبیا قرمز

لوبیا قرمز از حبوباتی است که در دسته ی غذاهای دارای کربوهیدرات قرار گرفته است. مصرف لوبیا قرمز موجب  بهبود کنترل قند خون و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می شود.

  • کربوهیدرات لوبیا قرمز: 22.8 درصد

 ذرت

ذرت فرآوری نشده در دسته غذاهای دارای کربوهیدرات قرار می گیرد. ذرت دارای میزان مناسبی از ویتامین C است. همچنین جای دادن آن در وعده های غذایی موجب کاهش سطح قند خون و فشار خون بالا می شود.

  • کربوهیدرات ذرت: 25 درصد

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای یک جایگزین مفید برای برنج سفید است. این نوع برنج در دسته ی غذاهای دارای کربوهیدرات قرار می گیرد. این دانه های ریز حاوی آنتی اکسیدان های بسیار بالایی هستند. در نتیجه نقش حیاتی در سلامتی ایفا می کنند.

  • کربوهیدرات یک فنجان برنج قهوه ای پخته شده: 36 گرم