سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رژیما | مجله رژیم درمانی و لاغری

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ماست یونانی چه تاثیراتی دارد؟ تاثیر ماست یونانی برای لاغری

    نظر

یک وعده? متوسط از ماست یونانی بسته به کارخانه تولیدکننده‌اش، بین 12 تا 17/3 گرم پروتئین دارد.

یک فنجان ماست یونانی ساده می‌تواند نیاز شما به محصولات لبنی کم‌چرب یا فاقد چربی را به اندازه? سه وعده فراهم کند. افرادی که قدرت تحمل لاکتوز را ندارند، با مصرف ماست یونانی هضم راحت‌تری خواهند داشت؛ به این خاطر که باکتری‌ها قند موجود در شیر را می‌شکنند.

قدرت پروتئین را دست کم نگیرید

ماست میزان پروتئین بیشتری نسبت به شیر دارد. بدن از پروتئین‌ها برای ساخت موارد زیر استفاده می‌کند:

  • استخوان؛
  • عضله،
  • غضروف؛
  • پوست؛
  • مو؛
  • و خون.

همچنین پروتئین یکی از سه ماده? مغذی مهم برای تولید انرژی است. از طرف دیگر پروتئین موادی مانند اکسیژن را از غشای سلول عبور می‌دهد. دریافت مقدار مناسب پروتئین برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی، سیستم اعصاب و تعادل مایعات بدن اهمیت دارد.

با افزیش سن به پروتئین بیشتری برای حفظ توده عضلانی نیاز دارید. برای افرادی با 65 سال سن یا بیشتر میزان پروتئین مورد نیاز بین 1 تا 1/2 گرم به ازای هر کیلوگرم در روز افزایش می‌یابد.

ماست یونانی منبع غنی از پروتئین است؛ به‌خصوص اگر از افرادی هستید که نباید از گوشت استفاده کنید، می‌توانید از خواص این ماست بهره‌مند شوید. اگر به دانه? چیا (Chia seed) علاقه دارید، می‌توانید 2 قاشق غذاخوری از این دانه را به ماست اضافه کنید و میزان پروتئین و فیبر ماست را افزایش دهید.

پروبیوتیک‌ها به شادابی شما کمک می‌کنند

ماست یونانی - پروبیوتیک‌ها به نظم و شادابی شما کمک می‌کنند

ماست یونانی سرشار از پروبیوتیک‌هاست. پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که می‌توانند سیستم ایمنی شما را تقویت کنند و مشکلات معدوی مانند اسهال و درد را کاهش دهند.

شاین گریفین (Shane Griffin )، متخصص تغذیه، می‌گوید: «این باکتری‌ها به‌صورت معمول در روده? شما زندگی می‌کنند و میکروارگانیسم مفیدی در روده محسوب می‌شوند که به حفظ سلامت شما کمک می‌کنند. تعادل نداشتن میزان باکتری‌های خوبِ ناشی از پروبیوتیک‌ها سبب می‌شود تا باکتری‌های مضر یا باکتری‌های بد در روده تکثیر شوند که می‌تواند به سیستم ایمنی آسیب برساند».

همچنین مطالعه‌ای نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌ها می‌توانند روی مغز اثر بگذارند. مطالعه‌ دیگری که روی گروهی از افراد انجام شد، نشان داد که مکمل‌های حاوی پروبیوتیک تمایل تولید هورمون‌های مرتبط به غم و افکار ناراحت‌کننده و افکار مربوط به صدمه زدن به دیگران یا خودشان را کاهش می‌دهد.

1. جلوگیری از ریزه خواری

ریزه خواری از جمله مشکلاتی است که افراد دارای اضافه وزن نمی توانند آن را کنترل کنند یا به سختی این کار را انجام می دهند و علت آن می تواند ناشی از استرس یا سبک ناسالم غذایی باشد.

یکی دلایلی که لاغری با ماست یونانی بسیار آسان تر می شود این می باشد که مصرف این ماست جلوی ریزه خواری را می گیرد. به آن دلیل که این ماست کم کالری دارای ریز مغذی هایی است که نیاز و انرژی بدن را تامین می کند و این گونه بدن تمایلی به دریافت غذای اضافی تر نمی کند.

2. متعادل سازی قند خون و لاغری با ماست یونانی 

یکی از دلایلی که ماست یونانی برای لاغری می تواند گزینه بسیار خوبی باشد این است که می تواند قند خون را متعادل سازد. اغلب زمان هایی که قند خون متعادل نباشد بدن ناخواسته سیگنال گرسنگی برای مغز ارسال می کند.

در این زمان شما ناخواسته به سمت خوراکی های بسیار ناسالم و چاق کننده مانند شیرینی و شکلات می روید. اما با مصرف چند قاشق ماست یونانی قند بدن شما متعادل می شود و باعث می شود دیگر به سمت خوراکی های مضر و چاق کننده نروید.

3. وجود پروتئین زیاد در ماست یونانی

اصلی ترین خاصیتی که ماست یونانی دارد آن است که در ترکیبات خود سرشار از پروتئین های جاذب می باشد. پروتئین اصلی ترین مواد برای تشکیل و کارکرد تمامی اجزای بدن است.

اما این نوع پروتئین می تواند به لاغری با ماست یونانی کمک کند. این گونه که پروتئین های آن کاملا جذب می شوند و این بدان معنا است در بدن به صورت توده های چاق کننده ذخیره نمی شوند.

4. احساس سیر بودن با مصرف ماست یونانی

یکی از مواردی که اغلب باعث می شود متخصصان تغذیه و کارشناسان آن لاغری با ماست یونانی را تایید کنند این می باشد که این ماست به دلیل وجود پروتئین بالایی که دارد باعث می شود زمانی که آن را به خصوص در میان وعده مصرف می کنید تا زمان شام احساس گرسنگی نداشته باشید و از طرفی به دلیل وجود ریز مغذی ها این احساس سیری کردن برای طولانی مدت به شما آسیبی نخواهد رساند.

5. افزایش متابولیسم بدن

افزایش سوخت و ساز بدن بدون ورزش کردن همیشه یکی از بهترین راهکار ها برای کسانی می باشد که زمان برای ورزش کردن؛ ندارند.

لاغری با ماست یونانی یکی از روش هایی است که در آن به دلیل وجود پروتئین های جاذب متابولیسم را بالا خواهد برد. البته این نکته قابل اهمیت است که ماست یونانی تا میزانی می تواند سوخت و ساز بدن را بالا ببرد، بنابراین برای آن که از این روش بهترین نتیجه را بگیرید پیشنهاد می شود حتما با پیاده روی یا انجام ورزش هایی در خانه به بالا بردن چربی سوزی کمک کنید.

6. سوزاندن چربی های بدن

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد به لاغری با ماست یونانی علاقه دارند این می باشد که به طرز معجزه آسایی چربی سوزی را نسبت به زمانی که آن را مصرف نمی کنید بالا می برد.

از آن جایی که با مصرف ماست یونانی مدت طولانی احساس گرسنگی نمی کنید بدن برای تامین انرژی مکانیسم بدن و سیگنال های عصبی به سراغ چربی های ذخیره شده در بافت ها و عضلات می رود.

از طرفی ماست یونانی دارای ترکیباتی است که قند بدن را متعادل می سازد و با نخوردن گلوکز سوختی دیگر برای تامین انرژی بدن وجود ندارد در نتیجه بار هم بدن به سراغ چربی های اشباع شده در تمامی بافت های بدن به خصوص در ناحیه شکم و پهلو می رود و آن ها را از بین می برد.

همچنین در مطالب بالا گفته شد مصرف ماست یونانی باعث می شود شما ریزه خواری کمتری داشته باشید یا کاملا قطع شود. این اتفاق خود باعث می شود بدن مجدد به سراغ چربی های بدن برود و این گونه چربی سوزی و متابولیسم بدن بالا برود.

7. بالا رفتن سطح انرژی با مصرف ماست یونانی

بیشتر افرادی که رژیم غذایی لاغری را دنبال می کنند یکی از مشکلاتی که دارند آن است که بسیار دچار ضعف می شوند و این مسئله باعث می شود آن ها از ادامه رژیم لاغری پشیمان شوند. برای همین متخصصان و کارشناسان با تجربه برای جلوگیری از احساس کمبود انرژی میان وعده های استانداردی را در رژیم غذایی آن ها قرار می دهند.

ماست یونانی برای لاغری یکی از بهترین گزینه های رفع احساس ضعف و بی حالی می باشد؛ چرا که باعث سوزاندن چربی های اشباع شده می شود و چربی های اشباع شده انرژی بسیار بالاتری نسبت به گلوکز با کربوهیدرات های دیگر دارند. در نتیجه سطح انرژی را از حالت عادی بالاتر خواهد برد.