سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رژیما | مجله رژیم درمانی و لاغری

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کش ورزشی استاندارد: معرفی ویژگیها، مدلها و محبوبترینها

 

کاربرد های کش های بدنسازی و ورزشی باعث سخت تر شدن انجام تمرینات را برای شما می شود و همچنین باعث تنوع تمرین های انجام شده می شود. استفاده از این کش های بدن سازی همچنین سختی انجام هر حرکات ورزشی را افزایش می دهد که باعث تقویت بیشتر عضلات بدن می گردد.

کش های ورزشی و بدن سازی تقریبا در همه زمینه های ورزشی مانند رشته های رزمی، توپی، ژیمناستیک ، دو میدانی، پیلاتس، بدن سازی و …کاربرد دارند.

برای آشنایی با ویژگی های یک کش ورزشی مناسب و انوع آن، شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کنیم.

ویژگی های یک کش ورزشی استاندارد:

1- دارای کشش مناسب

کش های ورزشی با توجه به ضخامت شان، دارای خاصیت کشسانی مختلفی هستند. با توجه به میزان مهارت و حرفه ای بودن شخص و ورزش هایی که می خواهید با آن انجام دهید باید یک کش بدنسازی مناسب را خریداری کنید.

دارای کشش مناسبدارای کشش مناسب

در بعضی از مدل ها، هر ضخامت دارای رنگ به خصوص می باشد که شما را در انتخاب درست تر یک کش بدن سازی راهنمایی می کند.

2- متناسب با ورزش هایی که می خواهید انجام دهید

مدل های متنوعی از کش های بدن سازی در بازار موجود می باشد. مدل این کش ها با توجه به تمریناتی که می توان با آن انجام داد، تغییر می کند. برای انتخاب یک کش ورزشی استاندارد، بهتر است ابتدا نوع ورزش هایی که می خواهید با آن انجام دهید را مشخص کنید.

3- دارای طول متناسب

طول یک کش بدن سازی نیز از دیگر پارامترهای مهم در انتخاب آن است. داشتن یک طول مناسب، شما را در انجام بهتر تمرین های ورزشی تان یاری می کند.

دارای طول متناسبدارای طول متناسب

4- جنس بدون حساسیت

با توجه به در تماس بودن کش های ورزشی با پوست بدن، حساسیت زا نبودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدل های مختلف کش های ورزشی و بدنسازی

همان طور که گفتیم مدل های مختلفی از کش های ورزشی در بازار موجود می باشد. با توجه به مدل آن، تمرینات مختلفی را می توان انجام داد. پس بهتر است پیش از خرید کش های بدن سازی، نوع تمرینات خود را مشخص کنید. معروف ترین مدل های کش های ورزشی به صورت زیر می باشد:

1- کش های پیلاتس

این نوع از کش های ورزشی مقاومت کمی دارند و در ابتدا در مراکز فیزیوتراپی ها استفاده می شد. اما به دلیل کاربردی بودن آن ها در انجام تمرینات ورزشی، جای خود را در باشگاه های ورزشی پیدا کرد.

کش های پیلاتسکش های پیلاتس

این کش ها طولی بین 1.2 تا 3 متر و ضخامتی در حدود 10 تا 20 سانتی متر دارند. رنگ های مختلفی از این کش ها وجود دارند که هر کدام بیانگر یک ضخامت مشخص (معادل با خاصیت کشسانی متفاوت) است.

محدوده حرکات ورزشی که با کش های پیلاتس می توان انجام داد بسیار متنوع است و می تواند عضلات پیش پا، کشاله ران، شکم، پهلو، بازو، شانه، سینه و … را تحت تاثیر قرار دهند.

این کش ها، دارای قیمت مناسب هستند و در مقایسه با وزنه و دمبل های بدن سازی به تاندون ها صدمه ای نمی زنند. هم چنین به علت سبک بودن، حمل آسان، استفاده راحت بسیار محبوب و کاربردی هستند.

محبوب ترین کش های پیلاتس:

1- کش پیلاتس نیشن فیتنس مدل مینی لوپ

کش های مینی لوپ نیشن فیتنس یکی از با کیفیت ترین محصولات برای انجام تمرین های عضلانی و کششی است. این کش بدن سازی در چند رنگ مختلف (زرد، سبز، ابی، قرمز و مشکی) با مقاومت های مختلف طراحی و ساخته شده است.

کش پیلاتس نیشن فیتنس مدل مینی لوپکش پیلاتس نیشن فیتنس مدل مینی لوپکش پیلاتس نیشن فیتنس مدل مینی لوپکش پیلاتس نیشن فیتنس مدل مینی لوپ

مشاهده اطلاعات و تصاویر بیشتر و دیدن قیمت

طول این لوپ معادل 30 سانتی متر می باشد که نسبت به میانگین سایر محصولات بیش تر می باشد. و می تواند کشسانی بیشتر را در تمرینات دورانی، برای شما فراهم می آورد.

2- کش پیلاتس 2 متری مدل FINAL 2019 ضخامت 5 میلی متر

این کش بدنسازی 2 متری، با ضخامت 0.5 و عرض 15 سانتی متر، از جنس پلاستیک نرم و با دوام است.

 کش پیلاتس 2 متری مدل FINAL 2019 ضخامت 5 میلی مترکش پیلاتس 2 متری مدل FINAL 2019 ضخامت 5 میلی متر

با کم و زیاد کردن طول این کش، میزان فشار وارد شده تنظیم می شود و جهت انجام ورزشی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به حمل آسان این کش ها، می توان از آن ها در هر مکان و موقعیتی استفاده کرد.

 کش پیلاتس 2 متری مدل FINAL 2019 ضخامت 5 میلی مترکش پیلاتس 2 متری مدل FINAL 2019 ضخامت 5 میلی متر

مشاهده اطلاعات و تصاویر بیشتر و دیدن قیمت

3- کش ورزشی مدل 1621

این کش بدن سازی به صورت حلقه ای و با طول 30 ، عرض 6 سانتی متر و ضخامت 5 میلی متر می باشد. وزن این کش ورزشی 20 گرم می باشد و در رنگ های متفاوت با قابلیت کشسانی مختلف موجود است.