سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رژیما | مجله رژیم درمانی و لاغری

صفحه خانگی پارسی یار درباره

راهکارهای مناسب برای چاقی صورت را یاد بگیرید

می‌توان گفت گونه‌ها برای زیبایی ظاهر صورت گزینه بسیار مهمی هستند.
راهکارهای موثر و متنوعی از جمله راهکارهای طبیعی و همینطور جراحی برای افزایش حجم صورت وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد.
اما قرار است در این مقاله راهکارهای طبیعی برای این منظور را بیشتر توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

چاقی صورت در زیبایی چه اهمیتی دارد؟

گونه ها نقش به سزایی را در زیبایی چهره ایفا می‌کنند.
این مساله ممکن است بسیاری از خانم ها و حتی آقایان را زمانی که سن و سالشان بالاتر می‌رود نگران کند. از طرفی دیگر برجسته بودن گونه ها یک حسن به همراه دارد و آن هم اینکه موجب پوشش چین و چروک‌های ایجاد شده در زیر چشم و حتی اطراف لب‌ها می‌شود.

با بالا رفتن سن چربی های صورت کم می‌شود و چین و چروک ها نمایان می‌شوند.
اما وقتی چین و چروک های صورت با پر شدن صورت پوشیده شوند، سن فرد پایین‌تر دیده می‌شود. ممکن است به همین دلیل باشد که اکثر افراد به ویژه خانم ها به فکر پر شدن صورت و به ویژه گونه ها هستند. راه و روش های طبیعی و در دسترسی وجود دارد که با پیش گرفتن آنها می‌توان جلوه صورت را بهتر و زیباتر کرد.

راهکارهای بسیار موثر برای چاقی صورت

راههای موثر و در دسترس بسیار خوبی وجود دارند که می توان با آنها به هرچه پرتر جلوه کردن صورت دست یافت.
از رژیم غذایی صحیح که باید پزشک آنرا تنظیم کند گرفته تا حرکات ورزشی و یوگای صورت می‌توانند به عنوان بهترین راهها برای چاقی صورت باشند. اما باید در نظر داشت که همیشه در روند لاغری و کاهش وزن، صورت نیز لاغر می‌شود.
اما در ادامه برخی از راهکارها را ارائه خواهیم کرد که این روند را به تاخیر بیندازد.

خوراکی‌ها و مواد غذایی موثر بر چاقی صورت

اکثر افراد بر این باور هستند که برخی از خوراکی‌‌ها می‌توانند تاثیر به سزایی بر چاقی صورت داشته باشند. اما آیا واقعا خوراکی که مصرف می‌کنیم می‌داند که باید کدام قسمت از بدن را چاق و کدام قسمت را لاغر نشان دهد؟
در حقیقت خوراکی‌ها می‌توانند روند پیری پوست صورت را به تاخیر اندازند و باعث شوند صورت شاداب‌تر دیده شود. در ادامه موثرترین آنها را معرفی خواهیم کرد.

1. مصرف آلوئه ورا به شکل خوراکی

خوردن آلوئه ورا به مقدار نصف قاشق در هر روز قابلیت ارتجاعی بیشتری برای پوست فراهم می‌آورد. آلوئه ورا به شکل خوراکی می‌تواند علاوه بر رساندن آب فراوان به بدن، سبب رساندن فیبر بالا شود.
همچنین ویتامین C فراوانی دارد که برای کلاژن سازی بیشتر و بهبود سلامت پوست صورت موثر است.

2. نوشیدن آب؛ بهترین راه برای چاقی صورت

اگر می‌خواهید صورتتان مثل آب خوردن چاق شود، باید آب بنوشید. نوشیدن آب حداقل 8 لیوان در طول روز می‌تواند پوست صورت را مرطوب نگه دارد.
این راهکار برای پر تر دیده شدن صورت و گونه‌های یک از در دسترس‌ترین و موثرترین راهکارها است.

3. خوردن سیب برای چاقی صورت

سیب سرشار از آنتی اکسیدان است. به همین دلیل این قابلیت را دارد که خاصیت الاستیکی و همچنین کلاژن سازی پوست را افزایش می‌دهد.

4. نوشیدن شیر

نوشیدن شیر به چاقی صورت کمک مهمی می‌رساند. شیر سرشار از انواع ویتامین و مواد مغذی از جمله آمینو اسید است. به همین دلیل می‌تواند لاغری صورت بر اثر کمبود ویتامین ها را درمان کند.

5. استفاده از مغزها و آجیل

استفاده از انواع مغزها و آجیل علاوه بر رساندن چربی های مفید به پوست، سبب حفظ سلامتی پوست نیز خواهد شد.
همچنین انواع آجیل و مغزها سرشار از ویتامین E هستند که می‌توانند برای سلامت پوست صورت بسیار تاثیرگذار باشند. این ویتامین نقش به سزایی در زیبایی پوست صورت دارد.

6. میوه‌ها و سبزیجات برای چاقی صورت

مصرف انواع میوه، سبزیجات و سالاد با رساندن انواع ویتامین منجر به چاقی صورت خواهد شد. استفاده از آنها باعث می‌شود تا کمبودهای بدن به ویتامین و مواد معدنی، تامین شود. از این رو بدن برای جبران آنها نیازی به کم گذاشتن برای سلامت پوست و حتی سلامت ناخن و موها ندارد.
بهتر است روزانه حداقل 5 واحد از میوه و سبزیجات متنوع استفاد کرد. بهتر است از آنها برای میان وعده حتما به کار برد.

7. جوانه‌ها

مصرف جوانه‌ها از جمله جوانه ماش و جوانه گندم و ترکیب آنها با مقداری ماست، تاثیر مهمی بر آبرسانی به پوست صورت دارد.
همچنین مقادیر زیادی از آهن، فیبر و ویتامین C به بدن و پوست می‌رساند که برای درمان و جلوگیری از گودی زیر چشم بسیار موثر است.

8. خوردن ماکارونی

ماکارونی و پاستاها یکی از منابع کربوهیدراتی هستند که برای چاقی کلی بدن می‌توان از آنها نتیجه گرفت. اما افرادی که نمی‌خواهند بدنشان چاق شود، باید متعادل از این منبع مفید برای پر شدن صورت استفاده کنند.
زیرا یک پیمانه آن 200 کالری انرژی دارد و می‌تواند به مرور زمینه چاقی را فراهم کند.

تا به این قسمت از مقاله راهکارهای خوراکی برای برطرف کردن لاغری صورت را آموزش دادیم که از مجله دکتر یحیی پاسدار برگرفته شده و حالا از مجله دکتر کرمانی راهکارهایی که از طریق تهیه ماسک صورت می توان به چاق کردن صورت دست یافت را معرفی خواهیم کرد. 

ماسک‌های طبیعی برای چاقی صورت


1- ماسک چاقی صورت؛ بلوبری

یک قاشق چایخوری پودر دانه بلوبری را با کمی آب مخلوط کنید تا به یک خمیر نسبتا سفت تبدیل شود. این خمیر را به مدت 10 دقیقه روی گونه‌ها بگذارید و سپس صورت را با آب خنک، آبکشی کنید.

2- ماسک چاقی صورت؛ عسل

برای تهیه این ماسک، یک قاشق چایخوری (5 میلی‌لیتر) عسل را روی گونه‌ها قرار دهید. این ماسک را به آهستگی روی پوست ماساژ دهید و پس از ده دقیقه صورت را با آب ولرم، بشویید. می‌توانید هفته‌ای دو الی سه مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

3- ماسک چاقی صورت؛ سیب زمینی و گلاب

سیب‌زمینی را رنده کرده و به میزان کافی گلاب به آن اضافه کنید تا حالت خمیری به دست آید. اگر پوست‌تان چرب است، چند قطره آب لیمو و اگر پوست‌تان خشک است، کمی عسل به آن اضافه کنید. ابتدا صورت‌تان را بشویید و سپس این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید. در انتها، مجددا صورت‌تان را با آب سرد بشویید. پس از اصلاح صورت نیز می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

4- ماسک چاقی صورت؛ آب سیب

آب نصف یک سیب را گرفته و روی گونه‌ها بمالید. پس از 40 الی 60 دقیقه، صورت را با آب ولرم بشویید. می‌توانید این کار را هر روز انجام دهید.

5- ماسک چاقی صورت؛ آلوورا

یکی از موادی که مصرف آن برای پوست بسیار توصیه می‌شود، آلوورا (آلوئه‌ورا) است. از این گیاه همواره به عنوان درمانی برای مشکلات پوستی استفاده شده است. آلوورا به رفع التهاب پوست کمک می‌کند و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می‌دهد. صورت را با ژل آلوورا و به صورت دورانی ماساژ دهید و اجازه دهید 30 الی 60 دقیقه روی پوست بماند. هر روز این ماساژ را تکرار کنید تا علاوه بر درخشان شدن گونه‌ها، لطافت و زیبایی پوست صورت خود را نیز افزایش دهید.

6- ماسک چاقی صورت؛ گلیسیرین و گلاب

مصرف گلیسرین و گلاب به صورت موضعی به تغذیه پوست صورت کمک بسیاری می‌کند. مصرف گلیسرین باعث آب‌رسانی به پوست و کاهش سلول‌های مرده آن می‌شود. گلاب طبیعی PH پوست را متعادل می‌کند و باعث نرمی و لطافت آن می‌شود. همچنین نقش یک آب‌رسان مناسب را برای پوست‌های خشک ایفا می‌کند. گلاب یک پاک‌کننده و ضدعفونی‌‌کننده مناسب پوست صورت است و می‌تواند بدون خشک کردن پوست، موجب کوچک شدن منافذ آن شود. برای تهیه این ماسک، گلیسیرین و گلاب را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید و هر روز آن را به پوست صورت بزنید. بهتر است این ماسک را شب‌ها و پیش از خواب، استفاده کنید. در صورت استفاده در روز، باید حتما ضدآفتاب بزنید.

7- ماسک چاقی صورت؛ کره

مطمئنا هیچگاه به چاق شدن صورت با مصرف کره فکر نکرده‌اید! یکی از بهترین راهکارها برای پر شدن گونه‌ها، استفاده از ماسک کره است. کره و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به صورت بزنید. این ماسک علاوه بر نرم کردن صورت، مانند یک لایه‌ی محافظ برای پوست صورت عمل می‌کند. دقت داشته باشید مصرف این ماسک به افرادی که دارای پوست مختلط یا چرب هستند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

8- ماسک چاقی صورت؛ روغن زیتون

روغن زیتون به علت داشتن چربی‌های سالم، یک روغن درمانی مناسب برای افرادی است که دارای پوست خشک هستند. این روغن مانند یک مرطوب‌کننده، موجب افزایش لطافت پوست می‌شود. پوست خود را به آرامی و به مدت 5 الی 10 دقیقه ماساژ دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

9- ماسک چاقی صورت؛ شیر

بدون شک شیر بهترین ماده غذایی برای تمامی افراد در تمامی سنین است. شیر سرشار از ویتامین، مواد معدنی و پروتئین است و نیازهای غذایی روزانه ما را تامین می‌کند. طبق تحقیقات، مصرف روزانه دو لیوان شیر، تاثیر بسیار مثبتی در سلامت افراد دارد. می‌توانید شیر را با یک پنبه به صورت بزنید و پس از چند دقیقه صورت را آب‌کشی کنید. شیر خاصیت‌های مختلفی مانند پاک‌کنندگی، مرطوب‌کنندگی، لایه‌برداری و درخشان کردن برای پوست دارد.

10- ماسک چاقی صورت؛ ذغال اخته

ذغال اخته یک میوه بسیار مغذی است که مصرف آن تاثیر زیادی در سفت شدن و پر شدن گونه‌ها دارد. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین است که به بازسازی پوست و رفع چین و چروک کمک می‌کند. یک قاشق غذاخوری ذغال اخته را یک شب در مقداری آب خیس کنید. صبح روز بعد، ماده حاصل را که به صورت خمیر نرمی درآمده، روی گونه‌هایتان بزنید. پس از خشک شدن آن روی پوست، صورت‌تان را آب‌کشی کنید.

11- ماسک چاقی صورت؛ شی‌باتر

شی‌باتر دارای اسید چرب و ویتامین E زیادی است که به سفت شدن پوست و لطافت آن کمک زیادی می‌کند و مصرف آن می‌تواند موجب پر شدن گونه‌ها شود. کمی از آن را روی گونه‌ها بزنید و پوست‌تان را به سمت بالا ماساژ دهید. این کار را به مدت 5 الی 8  دقیقه ادامه دهید. قبل از تمیز کردن صورت، اجازه دهید شی باتر به مدت 30 دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند. برای پاک کردن آن از روی پوست از پارچه یا پنبه تمیز استفاده کنید.

12- ماسک چاقی صورت؛ شیر و عسل

شیر و عسل خواص زیادی برای پوست دارند و مواد مغذی آن‌ها، پوست را به خوبی تغذیه می‌کند. یک روش سریع و آسان برای چاق شدن گونه‌ها، ماساژ مرتب آن‌ها با شیر و عسل است. 4 قاشق شیر سرد و یک قاشق عسل خالص را مخلوط کنید و از ماسک حاصل، برای ماساژ دورانی صورت و گونه‌ها استفاده کنید. اجازه دهید ماسک برای چند دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس آن را با آب بشویید. برای دریافت نتیجه بهتر، روزانه دو بار از این ماسک استفاده کنید.