سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رژیما | مجله رژیم درمانی و لاغری

صفحه خانگی پارسی یار درباره

آشنایی با تفاوت های رژیم آمریکایی و رژیم کانادایی

 

یکی از رژیم‌­هایی که این روزها ترند شده، رژیم آمریکایی است. شاید بخواهید درمورد این رژیم و برنامه‌­ی غذایی­ش بیشتر بدانید و یا شاید هم وسوسه شوید که آن را انتخاب کنید. اما دست نگه دارید! پیش از هر اقدامی توصیه می‌­کنم این مقاله را به دقت مطالعه کنید و پس از آن تصمیم بگیرید. دلیل پیدایش رژیم آمریکایی حدود 70 درصد جمعیت بالای 50 سال در آمریکا، دارای اضافه وزن هستند و حدود یک سوم آنها در گروه افراد چاق طبقه بندی می‌شوند. عوارض بهداشتی ناشی از چاقی هر ساله 190 میلیارد دلار هزینه پزشکی برای ایالات متحده در بردارد.
یکی از مطالعات دانشگاه آکسفورد نشان داد که طول عمر یک فرد چاق 3 تا 10 سال کمتر از یک فرد با وزن متوسط است. یعنی اگر اضافه وزن دارید، به اندازه یک فرد سیگاری در خطر کوتاه شدن عمر هستید. همانطور که می­‌دانیم روند کاهش وزن ساده نیست و بعد از 50 سالگی به دلیل کند شدن متابولیسم، تحلیل عضلانی و کاهش ترشح هورمون‌ها، دشوارتر نیز می‌­شود. بنابراین برای تناسب اندام در دوران میانسالی چه کاری باید انجام داد؟ 17 سال پیش، موسسه ملی بهداشت، تأثیر رژیم‌های غذایی و سبک زندگی را در بروز سرطان و سایر بیماری­‌ها در نیم میلیون نفر در سن 50 سالگی و بیشتر بررسی کرد.
در طی چند سال گذشته، این تحقیق اطلاعات زیادی در مورد بایدها و نبایدهای تغذیه و رسیدن به زندگی سالم و طولانی را فراهم کرد. ما می‌‌دانیم که برخی غذاها چگونه بر بدن ما تأثیر می­‌گذارند؛ بنابراین می‌توانیم رژیم غذایی خود را متناسب با آن تنظیم کنیم تا سالم بمانیم و وزن کم کنیم. بیش از 80 درصد افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و از هر سه مرگ، یکی از آنها دارای اضافه وزن، تغذیه نامناسب و یا کم تحرکی است. علاوه بر این، حتی اگر فقط نیم کیلو اضافه وزن داشته باشید، خطر مرگ زودرس در شما افزایش پیدا می‌کند. این اطلاعات و آمار به دست آمده موجب نگرانی محققان آمریکایی شد؛ به گونه‌­ای که تصمیم به ابداع یک روش جدید به نام رژیم آمریکایی شدند. برنامه غذایی 7 روزه آمریکایی رژیم آمریکایی به جای تمرکز بر روی کالری شماری یا حذف یک گروه غذایی بر غذاهای سالم و کامل نسبت به غذاهای ناسالم و فرآوری شده تأکید دارد. طراح این رژیم معتقد است که دستورالعمل‌های یک هفته شامل برنامه‌­های غذایی سالم است که به شما در کاهش وزن و افزایش انرژی کمک می‌کند.
1- برنامه غذایی رژیم آمریکایی؛ هر روز صبحانه بخورید. مصرف یک صبحانه سالم و غنی از پروتئین، غلات کامل و میوه‌­ها کمک می­‌کند تا سطح انسولین شما در تمام طول صبح ثابت بماند. علاوه بر این موجب می‌­شود پرخوری نکنید. در یک مطالعه بر روی 4000 نفر که توانسته بودند وزنشان را کم کرده و حداکثر شش سال آن را حفظ کنند، مشخص شد افرادی که هرروز صبحانه می­‌خورند، وزن بیشتری از دست می‌­دهند. حتی این افراد می‌توانند بیش از دیگران وزنشان را ثابت نگه دارند. پیشنهاد این رژیم برای صبحانه: ساندویچ تخم مرغ با توت فرنگی یا غلات سبوس دار با شیر کم چرب و موز.
2- برنامه غذایی رژیم آمریکایی؛ آب بیشتری بنوشید. بسیاری از ما نمی‌­دانیم که چه مقدار کالری از طریق نوشابه­‌های گازدار، آبمیوه‌­ها و … به بدنمان می‌­­رسد. پیشنهاد می‌­شود به مدت دو هفته به جز آب و قهوه چیزی ننوشید و فقط نتیجه را مشاهده کنید. این پرهیز شامل نوشابه‌­های رژیمی هم هست؛ چرا که تحقیقات نشان داده نوشابه‌های رژیمی، ولع بدن را برای غذاهای شیرین، قند و کالری افزایش می­‌دهند.
3- برنامه غذایی رژیم آمریکایی؛ ماهی بخورید. ماهی یکی از اجزای مهم رژیم آمریکایی است. ماهی، کالری کم و مواد مغذی فراوانی دارد. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن برای سلامت مغز مفید است. مطالعه­‌ها نشان می‌­دهند که این ماده، خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها را کاهش و برخی از شرایط التهابی مانند آرتریت روماتوئید را بهبود می‌­بخشد. برعکس، مصرف گوشت قرمز و محصولات فرآوری شده (هات داگ و سوسیس) این خطر را افزایش می‌­دهد.
4- برنامه غذایی رژیم آمریکایی؛ به مقدار زیاد میوه و سبزیجات میل کنید. برخی از رژیم­‌ها، موافق مصرف میوه و سبزیجات نیستند، اما مطالعات به وضوح نشان داده که ترکیب میوه­‌ها و سبزیجات در رژیم روزانه موجب افزایش طول عمر می‌­شود. محققان به این نتیجه رسیده‌­اند که مصرف این غذاهای غنی از آنتی اکسیدان به کاهش وزن نیز کمک می­‌کند.
5- برنامه غذایی رژیم آمریکایی؛ غلات کامل مصرف کنید. غلات کامل حاوی ویتامین، مواد معدنی و فیبر زیادی هستند. مصرف منظم غلات سبوس­دار مثل نان گندم سبوس‌دار، ماکارونی سبوس‌­دار و برنج قهوه­‌ای، خطر ابتلا به بیماری­‌های قلبی، بیماری‌­های تنفسی و برخی سرطان‌­ها از جمله سرطان روده‌­ی بزرگ و سینه را کاهش می‌­دهد. به علاوه به شما در کاهش وزن و از بین بردن چربی­‌های شکمی کمک می­‌کنند.
دیگر نکاتی که باید در رژیم آمریکایی رعایت شود:
1- مراقب غذاهای رژیمی باشید. دقیقا نمی‌­توان گفت چه تعداد از افراد به دلیل مصرف غذاهایی که دارای برچسب “کم چرب” یا “بدون چربی” هستند وزن اضافه کرده‌اند. این محصولات برای جبران طعم از دست رفته­‌ی چربی با شکر فرآوری می­‌شوند. از آنجا که بسیاری از غذاهای “رژیمی” به شدت فرآوری شده‌اند، مواد مغذی آنها از بین می­‌رود و کالری زیادی به بدن شما وارد می­‌کند.
2- به مدت دو هفته بیرون غذا نخورید. ناهارخوردن خارج از خانه با مشکلات احتمالی همراه است. اغلب اوقات وقتی خارج از منزل غذا می­‌خورید، توجهی به میزان آن نمی‌­کنید. همین موضوع موجب می‌­شود تا بیشتر از حالت عادی غذا بخورید.
3- برچسب مواد غذایی را بررسی کنید. مطالعات انجام شده در بررسی‌های سازمان بهداشت ایالات متحده نشان می‌­دهد زنانی که به طور منظم برچسب غذایی را می‌خوانند به طور متوسط 4 کیلو سبک­‌تر از کسانی هستند که این کار را انجام نمی‌­دهند. شما به ماشین حساب نیازی ندارید. فقط کافیست برچسب کالری و سایر مواد مغذی را اسکن کنید. حتما بخوانید: کالری روزانه یک فرد معمولی چقدر باید باشد؟
4- میان وعده بخورید. نکته اصلی رژیم آمریکایی در میان وعده­‌های آن است. داده‌­ها نشان داده‌­اند افرادی که دو بار در روز میان وعده می­خورند، بیش از کسانی که سه وعده‌­ی کامل مصرف می‌­کنند، لاغر می‌­شوند. یک میان وعده باید بین صبحانه و ناهار قرار بگیرد و دیگری بین ناهار و شام. میان وعده کمک می‌­کند تا سطح انسولین ثابت بماند که این موضوع می‌­تواند از گرسنگی و پرخوری در ناهار و شام جلوگیری کند. آجیل، هویج و حموص یا یک تکه میوه، میان وعده‌های بسیار مناسبی هستند.
5- آدامس بجوید. جالب است بدانید که جویدن آدامس ­می‌­تواند به کاهش وزن کمک کند. آدامس باعث ایجاد سیگنال هورمون‌­های سیری به مغز می‌شود. اگر به ریزه‌خواری عادت دارید، این کار به شما کمک می­‌کند تا کمتر به سراغ غذا بروید. بهتر است از آدامس‌­های بدون قند استفاده کنید، چرا که نوع قندی آنها، باعث پوسیدگی دندان می‌شود. راهکارهای موجود در این رژیم بسیار سالم به نظر می­‌رسند، اما برخلاف عنوانش نمی‌توان آن را یک رژیم 7 روزه دانست، چرا که این موارد تنها در 7 روز کارساز نیستند. این طرز غذا خوردن باید تبدیل به یک سبک زندگی شود تا بتواند به کاهش وزن کمک کند.
تا به این قسمت رژیم آمریکایی از سایت دکتر کرمانی آشنا شدید. در ادامه هم با رژیم کانادایی از سایت دکتر پاسدار آشنا خواهید شد.

رژیم کانادایی یکی از معروفترین رژیم هایی است که برای گوش بسیاری از افراد آشنا است. این رژیم یکی از رژیم های کاهش وزن است که برای بازه زمانی خاصی محدودیت هایی را دارد.
این محدودیت ها با کاهش وزن و دست یافتن به تناسب اندام همراه خواهد بود.

در دنیای امروزی که کاهش وزن به آرزویی برای بسیاری از افراد تبدیل شده، رو آوردن به هر کاری می تواند به لاغری منجر شود.
اما آیا هر راهکاری ایمن و مطمئن است؟
آسیب جبران ناپذیری به همراه دارد یا خیر؟
برگشت پذیر است یا نه؟
موضوع مورد بحث در این متن، رژیم لاغری کانادایی است. این رژیم از جمله رژیم های یویویی محسوب می شود و با قطع آن مجددا اضافه وزن سراغ فرد خواهد آمد. با ما همراه باشید تا بررسی های بیشتری برای این رژیم داشته باشیم.

رژیم کانادایی چیست؟

رژیم کانادایی رژیم 13 روزه ای است که 2 روز رژیم نگهدارنده نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
از افرادی که نکات این رژیم لاغری را در برنامه غذایی خود رعایت می کنند، انتظار می رود در طول 15 روز، به کاهش وزن بیش از 5 کیلو گرمی، دست پیدا کنند.
این روش برای سلامتی بسیار آسیب زننده است.
در طول این رژیم منوی غذا به پروتئین ها و برخی سبزیجات محدود می شود و مصرف غذا از دیگر گروه های مواد غذایی را محدود و گاهی قطع می کند.

رژیم کانادایی چیست؟

کاهش وزن، در طول این رژیم لاغری، تنها در اثر کاهش مقدار چربی ها نیست. بلکه مقداری از عضله ها و همینطور مقدار زیادی از آب بدن هم در طی این رژیم از دست می رود.
رژیم کانادایی یک رژیم کم کالری سریع است که در طول مدت آن کالری دریافتی به ¼ کاهش پیدا می کند. به دلیل کمبود مواد مغذی در طول مدت این رژیم مصرف مولتی ویتامین ها توصیه می شود.

منوی رژیم کانادایی چگونه است؟

در ادامه این متن ابتدا محدودیت های مصرفی در این رژیم را برایتان به طور کامل بیان خواهیم کرد. سپس مواد غذایی که می توانید میل کنید را مشخص می کنیم.

1. چه غذاهایی در رژیم کانادایی نباید مصرف شود؟

مصرف گروه های غذایی زیر در این رژیم ممنوع است:

  • میوه ها
  • قندها
  • دانه ها
  • غلات
  • بیشتر چربی ها
  • برخی سبزیجات
  • کربوهیدرات ها

علاوه بر این موارد ادویه ها، نمک و غذاهای سرخ شده نیز نباید استفاده شوند. با این وجود تنها گروهی از مواد غذایی که می ماند پروتئین ها هستند.

بیشتر منوی این رژیم را پروتئین ها تشکیل می دهند. این ماده مغذی در موادی مانند گوشت قرمز، ماهی، مرغ و انواع گوشت پرندگان، سویا، تخم مرغ، حبوبات، قارچ، لبنیات و دانه های مغذی یافت می شود.

2. چه مواد غذایی می توان مصرف کرد؟

همانطور که اشاره شد، در رژیم کانادایی تنها گروه غذایی که مصرف آن محدود نیست پروتئین است. برخی از سبزیجات، میوه ها و چربی ها در این رژیم ممنوع نیستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

نوشیدن آب اجباری است

خوردن روزانه 2 لیتر آب در این رژیم اجباری است. زیرا هیدراته نگه داشتن بدن علاوه بر بهبود متابولیسم به پیشگیری از گرسنگی در طول رژیم نیز کمک خواهد کرد.

مصرف مکمل در طول رژیم کانادایی

خوردن مولتی ویتامین ها و قرص های مکمل در این رژیم توصیه می شود که بدون تجویز پزشک نباید رو به مصرف خودسرانه آنها آورد.

زمان مصرف وعده های غذایی در رژیم کانادایی

ساعت مصرف وعده های غذایی نکته مهم دیگری است که باید رعایت شود:
1. صبحانه باید پیش از ساعت 9 خورده شود.
2. وعده ناهار باید بین ساعت 12 تا 14 میل شود.
3. موقع صرف شام هم بین ساعت 17 تا 18 غروب است.

در ادامه به بررسی منوی این رژیم می پردازیم، با ما همراه باشید. پیش از ارائه این مطلب باید عرض کنم که پیروی از این رژیم می تواند عوارض جبران ناپذیری مانند فقدان ویتامین ها و مواد مغذی و آسیب به بدن را به دنبال داشته باشد؛ لذا توصیه می شود تا تلاش کنید از راه های دیگری برای لاغری بهره ببرید. بهترین راه رژیم درمانی برای کاهش و افزایش وزن پیروی از روندی اصولی است که متخصصین تغذیه آنرا طبق شرایط فرد تنظیم می‌کنند.

مصرف چربی های غیر اشباع

چربی های غیر اشباع مانند روغن زیتون و دانه های روغنی مانند کنجد و تخمه آفتابگردان نیز در منوی این رژیم قرار دارند.

ادویه ها در رژیم کانادایی مجاز هستند؟

برخی مواد غذایی نیز مانند فلفل چیلی، دارچین و زنجبیل به دلیل طبع گرمی که دارند باعث لاغری و افزایش متابولیسم بدن می شوند. استفاده آن نیز برای کسانی که از این رژیم تبعیت می کنند، توصیه می شود.

مصرف لبنیات در طول رژیم لاغری کانادایی

لبنیات یک گروه بزرگ از مواد غذایی هستند که در این رژیم جایگاه ویژه ای دارد.
زیرا این گروه از مواد غذایی پروتئین بالایی دارند. ماست کم چرب یا پر چرب، شیر، انواع پنیر و کشک از مواردی هستند که می توانید از آنها در تهیه غذای برای این رژیم استفاده کنید.

تامین پروتئین در رژیم کانادایی

تخم مرغ یا به طور کلی تخم پرندگان از مواردی هستند که در این رژیم زیاد استفاده می شوند. این دسته از مواد غذایی از ارزش غذایی بالایی برخوردارند و هضم آسانی دارند.

یکی از مواد غذایی مفید دیگر در این رژیم کاهش وزن قارچ است که حاوی مقادیر زیادی پروتئین است و از طرفی می توان آن را در کنار دیگر مواد غذایی مصرف کرد تا از کسل کننده بودن منو این رژیم بکاهد.

حبوبات سرشار از پروتئین، املاح و مواد مورد نیاز بدن هستند که می توان از آنها در منو این رژیم استفاده کرد.
تنها مشکلی که این گروه از مواد غذایی دارند، این است که نافخ هستند و ممکن است برخی افراد با خوردن آنها دچار نفخ شوند و از مصرف آنها صرف نظر کنند.

میزان کالری دریافتی در رژیم کانادایی چقدر است؟

میزان کالری دریافتی معمول در بین افراد سالم بدون اضافه وزن، روزانه برای هر مرد 2400 و برای هر زن 2000 کالری است.
در رژیم کانادایی این مقدار کالری کمتر است و باید در طول آن، دریافتی روزانه به 600 واحد کاهش پیدا می کند.

کاهش ناگهانی کالری دریافتی ممکن است عوارضی مانند سردرد و سرگیجه را در پی داشته باشد که برای جلوگیری از این عوارض باید از پزشک مشورت گرفت.

این رژیم برای چه کسانی مناسب است؟

رژیم کانادایی برای استفاده کوتاه مدت مناسب است.
هیچ تضمینی برای ثبات وزن و حفظ کاهش وزن وجود ندارد، در برخی از وب سایت ها مدت ماندگاری این رژیم را تا یک سال می دانند که لازم است بدانید هیچگونه پایه علمی ندارد و برای هر فرد با ویژگی فیزیکی و بدنی خاص این مدت زمان متفاوت خواهد بود.

در یک رژیم کم کالری متخصص تغذیه کالری دریافتی را با توجه به سن و توده بدنی فرد بین 800 تا 1200 واحد انتخاب می کند. ولی مقدار کالری دریافتی روزانه در این رژیم 600 واحد است که بسیار پایین است. لذا از پیروی از این رژیم پرهیز کنید.

پیش از اقدام به پیروی از رژیم کانادایی یا حتی هر رژیم کاهش وزن معروف دیگری که قول کاهش وزن در بازه زمانی خاصی را می دهد، با پزشک خود مشورت کنید تا از مناسب بودن آن برای کم کردن وزن مطلع شوید.

مهمترین عوارض و ایرادات رژیم کانادایی

1. سرگیجه

مهمترین عارضه رژیم کانادایی را می توان افت قند خون و سرگیجه نام برد. این امر به دلیل کمبود قندها و کربوهیدرات ها در منوی غذایی است که در طولانی مدت، آسیب های جدی تری را ممکن است ایجاد کند.

2. ضعف و گرسنگی

احساس گرسنگی پیوسته از ایرادات و عوارض بزرگ این رژیم است. این احساس گرسنگی حتی می تواند خلق و خو را عوض کند. طوری که فرد همواره احساس گرسنگی دارد و ناخودآگاه از فقر کربوهیدرات عصبانی است.

3. افت انرژی در روز

صبحانه ناکافی، یکی دیگر از ایرادهای برجسته این رژیم است. در صورتی که صبحانه از وعده های اصلی روزانه است ولی این رژیم این وعده را به صورت ناکافی در نظر گرفته است.
کم خوردن صبحانه می تواند بی رمقی صبحگاهی و حتی ادامه روز را در پی داشته باشد.

4. بی حالی ناشی از محدودیت کالری

ضعف بدنی و بی حالی از عارضه های این رژیم است. این رژیم چون محدودیت کالری زیادی دارد، کم تحرکی را ممکن است برای فرد به همراه داشته باشد. 
چون فرد انرژی کافی برای فعالیت بدنی را نخواهد داشت.

5. کاهش بافت های عضلانی

وقتی مقدار زیادی از وزن را در مدت زمان کمی از دست دهیم، موجب کاهش بافت های عضلانی خواهیم شد. که این موضوع یک ایراد بزرگ برای هر رژیمی است.
باید هدف بسیاری از رژیم‌های کاهش وزن، چربی سوزی اما حفظ و تقویت عضلات باشد.

6. شوک دادن به بدن

وارد شدن شوک به بدن در اثر کاهش ناگهانی مقدار غذای مصرفی در روز هم از ایرادات این رژیم است. در صورتی که همیشه عادت به مصرف مواد غذایی با حجم متفاوت وجود داشته باشد، قطع ناگهانی کالری دریافتی می‌ تواند شوک آسیب زننده ای را به بدن وارد کند.

7. ابتلا به مشکلات گوارشی

مصرف سبزیجات در این رژیم بسیار کم است. که این امر می تواند افراد را به یبوست مبتلا کند؛ یبوست به تنهایی می تواند یکی از عواملی محسوب شود که اضافه وزن را به همراه دارد.

8. بازگشت پذیر بودن رژیم کانادایی

بازگشت سریع وزن پس از دوره‌ی رژیم، به وزن قبل از رژیم، یکی از ایرادهای خیلی برجسته رژیم کانادایی است. به دلیل رفت و برگشتی بودن وزن با این رژیم، اکثر افراد آنرا به رژیم های یویویی می شناسند.

رژیم های اینچنین اغلب سبب ناامیدی افراد از سایر رژیم ها نیز می‌ شوند.
زیرا فرد پس از اتمام رژیم، به کاهش وزن مورد نظر دست یافته است. اما پس از مدتی کوتاه، مجدد به وزن سابق باز خواهد گشت. زیرا در این مدت بیشتر آب و بافت عضلانی بدن از دست رفته است.
این روند دلسردی از انواع رژیم های لاغری را برای او ایجاد خواهد کرد.

9. منوی سخت

این رژیم، یک روند غذایی محدود است.
فقط باید گزینه هایی که در آن توصیه شده است تهیه شود. علاوه بر آن به جز گروه پروتئین ها در این رژیم، دیگر گروه های غذایی محدودیت شدید مصرف دارند.
از طرفی بیشتر غذاهای پروتئینی هم گران هستند. لذا از ایرادات دیگر این رژیم می توان به گران بودن و محدود بودن منوی آن اشاره کرد.
معمولا یک رژیم توصیه و تنظیم شده توسط پزشک هم به صرفه تر است و هم اینکه می تواند تنوع غذایی را در نظر داشته باشد تا منوی کسل کننده ای برای هر روز وجود نداشته باشد.

10. منوی تکراری و کسل کننده

این رژیم منوی کسل کننده و تکراری دارد و انگیزه فرد را از بین می برد.
حتی با تمرکز روی یک سری از مواد غذایی، نیازهای بدن به همه ویتامین ها و مواد مغذی تامین نخواهد شد. این رژیم روندی تکراری دارد و با اینکه در عرض حدود دو هفته فقط باید از آن پیروی کرد ولی فقط بعد از 3 روز ابتدایی کسل کننده خواهد شد.

نظر متخصصان تغذیه در مورد رژیم کانادایی چیست؟

کارشناسی رژیم کانادایی

رژیم های سختگیرانه کم کالری، برای طولانی مدت راه مناسبی برای وزن کم کردن محسوب نمی شوند. متخصصان تغذیه عنوان کرده اند که میزان کاهش وزن در دراز مدت در رژیم های سختگیرانه و رژیم های متعادل تقریبا برابر است.
با این تفاوت که رژیم اصولی، ماندگار است و آسیبی را برای فرد به همراه ندارد.

بهترین رژیم های لاغری آنهایی هستند که افراد در آن ها به خوردن غذاهای سالم و مقوی تشویق می شوند. همینطور فعالیت های بدنی و ورزش در آنها نادیده گرفته نمی شود.
به عزیزانی که در پی کاهش دادن وزن خود هستند توصیه می شود که از رژیم های سختگیرانه کم کالری در کوتاه مدت، مانند رژیم کانادایی، پیروی نکنند تا از آسیب ها و عوارض احتمالی آن دور باشند.

نکات پایانی

رژیم های سختگیرانه و غیر اصولی مانند این رژیم کاهش وزن، می توانند حمله قلبی و مغزی یا تشنج را به همراه داشته باشد.
پس از مدتی که از قطع رژیم می گذرد، وزن به حالت قبل بر می گردد. این امر به دلیل این است که افراد پس از رژیم به پرخوری های قبلی روی می آورند.
سالی دوبار می توان از رژیم کانادایی برای کاهش وزن خود بهره برد اما بهتر است راه درستی را انتخاب کرد.
پیش از اقدام از پیروی هر رژیم کاهش وزن با یک متخصص مشورت کنید. ویژگی های هر فردی متفاوت است و ممکن است هر رژیمی برای هر فردی مناسب نباشد.
با توجه به نکات و ایراداتی که به رژیم کانادایی وارد شده است، عمل به این رژیم برای رسیدن به وزن ایده آل، توصیه نمی شود.