سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رژیما | مجله رژیم درمانی و لاغری

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بهترین زمان برای غذا خوردن چه موقتی است؟

پیدا کردن بهترین زمان غذا خوردن برای کاهش وزن سریع یکی از آسان ترین روش هایی است که شما می توانید به وزن ایده آل خود برسید یا دچار اضافه وزن نشوید.

متخصصان تغذیه سال هاست به این نتیجه رسیده اند با اینکه هر انسانی مکانیسم خاص بدن خود را دارد اما این عملکرد در بدن آن ها به تکامل رسیده است.

اما این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که تا حدودی متخصصان ساعت مشخصی برای صرف وعده های غذایی و میان وعده ها به طور کلی در اختیار مردم قرار داده اند، اما اگر به دنبال لاغری به این روش هستید حتما یک متخصص تغذیه باید بدن شما را آنالیز کند؛ چرا که ساعت بدنی و مکانیسم هر فردی متفاوت است. از طرفی برنامه غذایی افراد با یکدیگر فرق می کند.

آیا زمان غذا خوردن برای کاهش وزن سریع موثر است؟

شاید از این که جواب این سوال بله باشد شگفت زده شوید. متخصصان تغذیه با سال ها تحقیق و بررسی بر روی روش های لاغری به این نتیجه رسیده اند، زمان غذا خوردن برای کاهش وزن سریع در کنار داشتن یک رژیم غذایی مناسب می تواند بسیار موثرتر از رژیم های غذایی سخت باشد.

متخصصان با بررسی بر روی بدن انسان به نتایج جالبی رسیده اند. آن ها در این تحقیق به این نتیجه رسیده اند که شب ها متابولیسم بدن به شدت پایین می آید و عمل ریکاوری کردن در بدن آغاز می شود.

هنگام صبح این متابولیسم به اوج خود می رسد. در نتیجه می توان متوجه شد چرا باید در برخی از ساعات روز خوراکی های سبک تر مصرف کرد یا چرا صبحانه خوردن از اهمیت بالایی برخوردار است.

از طرف دیگر این مسئله بسیار جالب است که بدانید هر خوراکی ساعت جذب خاصی دارد. برای مثال اغلب این پیشنهاد را می دهند ویتامین C را در صبح میل کنید، چرا که در این ساعت بالاترین جذب را خواهد داشت یا شیر را در شب میل کنید چرا که کلسیم در آخر شب جذب بیشتری دارد.

همه این نشان داد برای چه بیشتر افراد با وجود غذای کم دچار اضافه وزن می شوند؛ چرا که در زمانی که متابولیسم بدن پایین است خوراکی های حاوی گلوکز و کربوهیدرات بالا مصرف می کنند و بدن در این زمان قادر نمی باشد میزان قابل توجهی از این مواد را تجزیه کند. بنابراین آن ها را به چربی های اشباع نشده تبدیل کرده و در بافت، رگ ها و بیشتر در شکم ذخیره می کند.

بهترین زمان خوردن غذا در وعده صبحانه – نوع خوراکی ها

صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی است که باید تا جای ممکن بسیار مغذی و مقوی باشد؛ چرا که بدن در صبح به پایان ریکاوری خود رسیده است و باید خوراکی هایی را مصرف کند که انرژی فعالیت تمامی اعضای بدن به خصوص مغز را تامین کند.

تحقیقات و بررسی های نشان داده است بهترین زمان برای میل کردن صبحانه بین ساعت 7:30 تا 8 صبح است. البته این نکته را در نظر داشته باشید این زمان کلیتی است که بدست آورده اند؛ در نتیجه لازم است ساعت دقیق صبحانه خوردن خود را یک پزشک متخصص تغذیه بعد از آنالیز به شما بگوید.

    • شکر: شکر یک ماده خوراکی است که میزان کالری آن بسیار بالا است و مصرف آن در میان ایرانیان در وعده صبحانه بسیار رایج است. اما باید به یاد داشت این خوراکی را بسیار متعادل باید مصرف کرد و زمان مناسب آن صبح است. چرا که تا پایان شب بیشتر کالری های آن بسوزد.
    • سیب: یکی از خوراکی های پر فیبر با قند سالم است که اگر آن را در صبح میل کنید باعث می شود دستگاه گوارشتان بهترین عملکرد را داشته باشد.
    • شکلات تلخ: افرادی که به دنبال لاغری سریع هستند می توانند صبح ها چند تکه شکلات تلخ مصرف کنند، چرا که متابولیسم بدن نسبت به حالت طبیعی بالاتر می رود و از طرفی باعث بهبود سلامت قلب می شود.

 

  • ماکارونی: برخی از افراد عادت دارند در وعده صبحانه خود غذا میل کنند. بهترین غذا برای آن ها که بتواند به لاغری کمک کند ماکارونی است. چرا که نشاسته ماکارونی باعث پر شدن صورت می شود و از طرفی فیبر سرشار دارد. در نتیجه باعث می شود فرد مدت زمان بسیار طولانی احساس سیری کند و سراغ ریزه خواری نرود.

 

بهترین زمان خوردن غذا در وعده ناهار – نوع خوراکی

بهترین زمان خوردن غذا در وعده ناهار

اغلب افراد این تصور را دارند که چون از زمان ناهار تا خواب بسیار مانده است می توانند هر اندازه می توانند خوراکی های حاوی کربوهیدرات های زیاد و سرشار از گلوکز مصرف کنند. اما این باور کاملا اشتباه است.

به این دلیل که در آن زمان متابولیسم بدن به طور طبیعی پایین می آید، در نتیجه باید خوراکی هایی مصرف شود که باعث افزایش چربی های اشباع شده در بدن نشود.

متخصصان تغذیه طبق نتایج بدست آمده بهترین زمان برای مصرف ناهار را بین ساعت 12 تا 13 در نظر گرفته اند. اما باید در نظر گرفت باز برای تعیین نوع خوراکی ها و زمان مناسب حتما بدن شما باید توسط یک متخصص تغذیه آنالیز شود.

 

  • سینه مرغ: سینه مرغ بهترین قسمت از بدن مرغ است که باعث چاقی نمی شود و دارای پروتئین هایی است که به راحتی تجزیه می شوند و از طرفی آنزیم های بالابرنده سوخت و ساز را فعال خواهد کرد.
  • گوشت قرمز بدون چربی: گوشت قرمز بدون چربی اشباع نیز به صورت گریل شده یا آب پز از گزینه های خوب برای ناهار است. چرا که از کم خونی جلوگیری خواهد کرد و انرژی بدن را تامین می کند.
  • برنج: برنج خوراکی است که سرشار از نشاسته با کالری بالا است. میل کردن متعادل برنج در وعده ناهار باعث می شود تا انرژی بدن مجدد بالا برود

 

  • موز: موز یکی از میوه های بسیار مفید است که می توان زمان ناهار یا میان وعده عصرانه آن را میل کرد و انرژی بدن را تا زمان شام تامین کرد و روده ها را از باکتری های مضر نیز پاکسازی کرد.

بهترین زمان غذا خوردن برای وعده شام

بهترین زمان غذا خوردن برای کاهش وزن سریع در وعده شام

شام یکی از مهم ترین وعده های غذایی است که به هیچ عنوان آن را نباید از وعده های غذایی خود حذف کنیم بلکه باید بهترین زمان غذا خوردن برای کاهش وزن سریع در این ساعت را پیدا کنیم.

متخصصان تغذیه بر این باور هستند که بهترین زمان برای میل کردن شام بین ساعت 7 تا 8 غروب می باشد که تا زمان خواب بدن بتواند آن را کامل هضم کند.

برای آنکه باید ها و نباید های این وعده ی غذایی بسیار زیاد است و بسیار به مکانیسم بدن بر می گردد نمی توان با اطمینان گفت چه چیز هایی باید خورده شود در نتیجه بهتر است برای آن از پزشک متخصص تغذیه خود کمک بگیرید.